Öğretmen Öğrenci İlişkisi

    
ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNİN YÖNETİMİ
Okulda istenilmeyen öğrenci davranışlarının sebepleri; öğrenciler, öğretmen, yönetici ve diğer personel davranışlarıdır.

İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Genel Sebepleri 
·        Öğretmen davranışları, okul çevresi, ev ortamı ve öğrencinin kişiliği
·        Derse ilk defa girildiğinde kötü başlangıç (Tecrübeli/Yeni öğretmen)
·        Öğrencilerin Kural ve mevzuata uymamaları istenmeyen öğrenci davranışlarına neden olur

           Olumlu Öğretmen Öğrenci İlişkisi Oluşturma
v    Öğretmenin davranışları sınıf öğrenmesini doğrudan etkiler. (Öğretmenin kişiliği)
v    Sınıf davranışları standartları oluşturun. (olaylara her zaman aynı tepki)
v    Motive edici etkinlikler ve koşulları sağlayın.

            Olumsuz Davranışları Engelleyici Öneriler
¨     Öğrencilerle dostluk kurun
¨     Sınıfın moralini ve birbirine bağlılığını artırın
¨     Tutarlı tavır sergileyin
¨     Yanlış bir davranışı kişiselleştirmeyin
¨     Etkili iletişim kurun
¨     Yanlış davranışın nedenini belirleyin
¨     Kurallar öğrenci davranışlarını etkiler, ama anlatılması gerekir.
¨     Öğretimin ortamını amaca uygun düzenleyin.
Davranış problemlerini ele almada temel ilke, objektif ve tutarlı olmak, kişisel olmamaktır.

ÖĞRENCİLERİN DERSE KATILIMINI SAĞLAMA YOLLARI

Öğrencilerin ilgisini çekmenin ve bunu sürdürmenin sırrı öğrencinin katılımını sağlamaktır.
Görsel-işitsel materyallerin kullanılması, cesaret verin, sorular sorun ve sordurun, Not alma işlemine rehberlik edin, Tartışmayı teşvik edin, Öğrencilerin yazılı olarak katılımını sağlayın, Değerlere açıklık kazandırma alıştırmalarını kullanın, Rol yapma veya benzetişim (simulasyon) teknikleri kullanın, Dersi bir problemi çözme şeklinde yapılandırın, beyin fırtınası tekniğini kullanın, Yardımcı dokümanlar hazırlayın, İnformal testler verin, Yönlendirilmiş dinleme faaliyetlerini teşvik edin, Bir kavram şeması oluşturun, Şu Konuyu Öğrendim ama şunu merak ediyorum ifadelerini almaya çalışın ve Ek çalışmalara rehberlik edin.


           ÖĞRENME VE UYGULAMAYA MOTİVE EDEN EĞİTİCİ DAVRANIŞLARI
1- Katılımcılara (Öğrencilere) öz saygısını kazandırmak;
z    Fikirlerin dinlenilmesi ve değerlendirilmesi,
z    Grubun deneyimlerini dinleme ve kendi deneyimlerinizle birleştirme
z    Öğrencilere zaman ayırma, güven duygusu kazanma
z    Derse zamanında başlama, kuralları açıklama
z    Örnek isteyin ve örnekler verin
z    Soru-cevap ilişkisi kazandırma, yorumlara yer verme
z    Fikirleri delillere dayandırmayı öğretin, davranışı ödüllendirirken nedenini açıklayın.

2- Davranışları ödüllendirmek;
Ödüllendirilen davranışın tekrarı ve pekiştirilme ihtimali yüksektir.
z Öğrencinin fikir veya örneklerine atıfta bulunun
z Öğrencilerin isimlerini kullanmaya çalışın ve mimiklerinizle onaylayın
z Öğrencilerin kelimelerini kullanın ve kısmen doğru cevaplarda önce doğrulardan bahsedin
z Katılımına teşekkür edin, derse katkısı olduğunu belirtin

         3- Hedefleri ve izleme tarihlerini belirlemek ve iletişimi sürdürmek,    Öğretim hedefleri, ölçülebilir, gözlenebilir ve ne zaman kazanılacakları belli olmalıdır. Öğrencilerden yüksek başarı elde etmek için şu önerile verilebilir;
  Uygulama için zaman belirleyin, başarıların izlenmesi izin aralıklarla izleme tarihleri belirleyin ve izleme tarihlerine uyun
  İstediğiniz hedefi belirtin, ilerlemeyi kaydedin ve değerlendirin
  Eğiticinin model olduğu asla unutulmamalıdır.

BİR DERS PLANI NELERİ İÇERİR
Öğretilen konu her ne olursa olsun bir ders planında şu dört soruya cevap aranır;Neredeyiz?, Nereye gidiyoruz?, Hedefe ulaşmak için ne gibi aşamalardan geçmeliyiz?, Hedefe ulaştığımızı nasıl anlayacağız?
v    Neredeyiz?: Öğrenci bilgi düzeyinin nerede olduğu bilinmeli ve buna göre öğretim gerçekleştirilmelidir.
v    Nereye Gidiyoruz?: Ulaşılmak istenilen hedefin ne olduğu belirlenmelidir. 
v    Hedefe ulaşmak için ne gibi aşamalardan geçmeliyiz?: Ders planı aşamasıdır detaylar iyi hesaplanmalıdır.
v    Hedefe ulaştığımızı nasıl anlayacağız? : Öğrenciler planlanılan şekilde değişikliğe uğramışlar mı?

              Bir Dersin Temel Aşamaları 
1.     Hazırlık (Derse Giriş)
2.     Sunu (İçeriğin Sunulması)
3.     Uygulama/Alıştırma
4.     Öğrenci Öğrenmelerini Değerlendirme

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

öğretim ilke yöntem ve teknikleri

gelişim psikolojisi ahlaki gelişim

gelişim psikolojisi mizahi gelişim