Temel Kavramlar
Eğitim Nedir?
Özakpınar’a Göre Eğitim; ferdin idraklerinde, kavrayışlarında, zihniyetinde, tutum ve değerlerinde, kabiliyet ve maharetlerinde bir gelişme ve değişme demektir.
Ertürk’e göre Eğitim; Bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişim meydana getirme sürecidir.
Bireyin davranışları amaçlanan yönde değişmeli, bireyin davranış değişikliğin kendi yaşantısı yoluyla olması ve eğitimin planlı ve programlı bir süreç olma özellikleri eğitimin amaçlarına uygun olarak ilerlemesi için çok önemlidir.
Bireyin okul dışında aldığı eğitim sınırlı bir kapasiteye sahipken okul dışında kalan eğitimi aile ve çevresine bağlıdır.
Formal ve İnformal Eğitim
Formal Eğitim; planlı, programlı bir amaç doğrultusunda belirli bir mekanda uzman kişilerin rehberliğinde düzenlenen bir etkinliktir.
İnformal Eğitim; bireyin içerisinde bulunduğu ortamda kendi kendisine sistemsiz ve denetimsiz bir şekilde (olumlu/olumsuz) kültürlenmesidir.
FORMAL EĞİTİM | İNFORMAL EĞİTİM |
Ø Belirli bir ortamda gerçekleştirilir. | Ø Doğal Ortam İçerisinde kendiliğinden oluşur. |
Ø Planlı ve programlıdır. | Ø Planlı ve programlı değildir. |
Ø Eğitim profesyonel kadrolarla yürütülür. | Ø Öğreticiler profesyonel değildir. |
Ø Olumlu davranışların kazandırılması esastır. | Ø Olumlu ve olumsuz yönde gelişebilir. |
Ø Bilimsel ve geçerlilik kazanmış eğitim araç-gereçleri kullanılır. | Ø Eğitimin gerçekleştiği ortam belirli değildir. |
Öğrenme Nedir?
Daha önce hiç yapılmayan bir şeyi yapabilmek ve onu tekrar yapabilecek kadar hatırlayabilmektir. Öğrenme; Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu bilgi veya davranışlarında meydana gelen nispeten kalıcı bir değişme olarak da ifade edilebilir. Tek başına çevre ve öğrenci öğrenme için yeterli olmayacak ve karşılıklı etkileşim olması gerekecektir. Öğrenme stratejisi ve çevrenin bilgiyi sunma derecesi öğrenmeyi direkt olarak etkileyen faktörlerdir.
Öğretme Nedir?
Öğrenmenin sağlanabilmesi ya da davranış değişikliği meydana getirmek amacıyla çevrenin düzenlenmesidir. Davranış değişimini sağlayan dış kaynak açısından bakıldığında yapılan şey öğretme, davranışı değiştiren birey açısından bakıldığında gerçekleşen olay öğretmedir. Bu yüzden bu sürece; öğretme- öğrenme süreci denir. Bu iki süreç ise eğitimin çekirdeğidir.
Yorumlar
Yorum Gönder