Taksonomi
Bloom’un Eğitim Hedefleri Taksonomisi
Öğrenme Ürünlerini analiz ederek sınıflama sistemlerini geliştiren eğitimcilerin başında Bloom ve arkadaşları gelir. 1950’lerde yaptıkları çalışmalar sonucu öğrenme ürünlerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor olmak üzere üç alanda toplamışlar ve bu alanlarda değerli eserler yayımlamışlardır.(Eğitim Hedefleri Taksonomisi: Bilişsel Alan vb.)
Bilişsel Öğrenmeler: Zihinsel etkinliklerin ağırlıkta olduğu davranışları-bilgiyi tanıma ve hatırlama, onun üzerinde işlemler yapma, kavramlar, genellemeler, kuram geliştirme vb. konuları kapsar.
Duyuşsal Öğrenmeler: Bir nesne, bir olay, bir konuya karşı ilgi, tutum, tavır ve duygu gibi davranış eğilimlerini içerir. Duyuşsal öğrenmeler, bilişsel ve psikomotor davranışların kazanılmasını destekler. (öğrenme isteğinin bulunmaması, konuya ilgisizlik, konu hakkında alt yapı eksikliği vb.)
Psikomotor Öğrenmeler: Fiziksel becerilerin ağırlıkta olduğu davranışları kapsar (beceri taklidi, beceride hassasiyet). Bloom ve arkadaşları diğer öğrenmelere nazaran psikomotor öğrenmeyi önemsememişler ve bir sınıflama sistemi geliştirmemişlerdir. Birçok eğitimci psikomotor alanda taksonomi oluşturmuş ve bu konuda kapsamlı çalışma yapan Simpson’un taksonomisi geçerlilik kazanmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder